Trafic
PMI vrea o nouă stradă: Bucium – Trei Fântâni – Săhleanu
Primăria analizează o variantă de fluidizare a traficului din intersecția Bucium – Trei Fântâni – Poitiers prin crearea unei noi artere rutiere. Noua stradă, parte în subteran, parte suprateran, ar urma să aibă 1,4 km și să facă legătură între șos. Bucium și bld. Virgil Săhleanu, via str. Trei Fântâni.
În acest sens, municipalitatea a lansat o procedură de achiziție directă și intenționează să contracteze o firmă care să întocmească studiul de fezabilitate.
Conform caietului de sarcini, noua arteră va intersecta şos. Bucium în zona societăţii Crescento Print (eventual printr-un pasaj suprateran), apoi va urmări cursul râului Vămăşoaia până se intersectează cu str. Trei Fântâni.
Ulterior, legătura dintre str. Trei Fântâni şi bld. Virgil Săhleanu se va face printr-un pasaj subteran care va ieşi în aleea betonată din faţa societăţii Imamus Laser SRL şi continuă până în bld. Virgil Săhleanu. Pasajul subteran ar avea o lungime aproximativă de 230 metri. Tronsonul arterei de circulaţiei ce urmeaază a fi studiat se întinde pe o lungime de aproximativ 1,4 km.
„Este imperios necesară crearea unei noi artere de circulaţie care să facă legătura între zona Bucium şi oraş, ducând la descongestionarea traficului. Prin acest studiu de fezabilitate se doreşte analizarea posibilităţii de construire a unei artere care să facă legătura între zona Bucium şi oraş, inclusiv printr-un pasaj suprateran/subteran care să facă legătura între şos. Bucium – str. Trei Fântâni – bld. Virgil Săhleanu”, se precizează în caietul de sarcini.
Amintim că intersecția Bucium – Trei Fântâni – Poitiers este una dintre cele mai aglomerate intersecții din oraș, iar Primăria nu a identificat încă soluții de fluidizare. Dimineața, cozile sunt pe direcția Bucium – oraș, iar după-amiaza în sens invers. Unii ieșeni au opinat că una dintre cele mai bune soluții ar fi realizarea de benzi cu circulație reversibilă, soluție care ar putea fi aplicată și în alte zone din oraș (CUG, Nicolina, Păcurari etc.).