Investiții private
Un investitor a declarat la notar că nu va construi mai mult de 10 case/an din cauza problemelor de trafic – proiectul prevede 200 de case
O declarație notarială mai puțin obișnuită face parte din documentația aferentă aprobării unui plan urbanistic în ședința Consiliului Local din 30 mai: un om de afaceri și-a asumat faptul că nu va demara proceduri de obținere de autorizații de construire pentru mai mult de 10 case în cazul unui proiect din Bucium care prevede construirea a cel puțin 200 de case.
Motivul care a dus la o astfel de situație constă în problemele de trafic: după aprobarea planului urbanistic în CL, investitorul poate solicita mai mult de 10 autorizații pe an în condițiile în care încep lucrările de modernizare a șos. Bucium sau amenajarea drumului nou de legătură dintre Bucium și Zona Industrială, respectiv varianta de trafic Vămășoaia.
- Citește și Proiectul celor 200 de case din Bucium a fost din nou amânat din cauza problemelor de trafic
Declarația notarială a fost acordată de Mark Urwin pentru ca plenul CL să aprobe proiectul în ansamblul său, în condițiile în care planul urbanistic zonal a făcut obiectul mai multor discuții în plen, dar de fiecare dată a fost amânat.
De asemenea, studiul de circulație a fost modificat astfel încât varianta principală de trafic alternativ propusă să fie pe ruta: str. Narciselor – str. Dealu Bucium – str. Gr. T. Popa – str. Trei Fântâni – varianta nouă pe sub pasaj Bucium – strada paralelă cu bld. Poitiers – șos. Manta Roșie – Poitiers.
„Dorim să clarificăm faptul că pe amplasamentul studiat prin documentația de tip PUZ, subsemnații nu vor demara niciodată lucrări concomitente de construire pentru toate imobilele propuse, ci acestea vor fi desfășurate sistematic, pe parcursul a cel puțin 10-15 ani, în condițiile în care infrastructura ne va permite acest lucru fără a aduce prejudicii de niciun fel locuitorilor dn zonă”, se arată în adresa semnată de un mandatar al investitorului.
Condițiile de aprobare a PUZ-ului au fost formulate în cadrul unei ședințe a Comisiei de urbanism în ideea de a asigura un trafic fluent spre viitorul ansamblu de vile. Condițiile au stârnit controverse în plenul CL din luna martie: primarul și unii consilieri au considerat că sunt ilegale, alții au susținut opusul. În cele din urmă, la propunerea primarului, proiectul a fost retras de pe ordinea de zi cu solicitarea de rediscutarea în plen în momentul în care va exista certitudinea că vor începe lucrările de modernizare a șos. Bucium. În context, amintim că, la nivelul Primăriei, au intrat în evaluare trei oferte pentru reabilitarea șoselei.
- Proiectul prevede amenajarea a peste 200 de locuințe individuale într-un complex rezidențial desfășurat pe un teren de 12 hectare care află la circa 1,5 km de zona Plopii fără Soț din Bucium. Planul Urbanistic Zonal va fi reintrodus, probabil, pe ordinea de zi a plenului CL în una dintre ședințele viitoare.