Proiecte publice
Un nou drum Ciurea – Iași: trei variante sunt analizate de autorități
Întocmirea proiectului tehnic pentru realizarea unei noi legături rutiere între Ciurea și Iași, prin spatele Fortus, a intrat pe ultima sută de metri: au fost analizate mai multe soluții, iar, în final, au fost analizate trei variante – dintre acestea urmează a fi stabilită cea finală.
Pe zona Ciurea, lucrurile sunt clare: Primăria locală s-a angajat să modernizeze strada Olarilor până la limita cu Iașul. În continuarea acestei străzi, pe teritoriul administrativ al Iașului, sunt studiate cele trei variante, care au o lungime cuprinsă între 500 și 650 metri.
Potrivit unei informări a Primăriei Iași, cele trei variante sunt:
- Varianta 1 (galbenă, în schița de mai sus) pornește din șoseaua Iași – Hlincea, trece pe lângă Mănăstirea Hlincea, având o lungime totală până la limita cu Comuna Ciurea de 640 de metri. Pe primii 500 de metri varianta are îmbrăcăminte asfaltică și o lățime de 5,50 metri, iar până la limita cu Ciurea îmbrăcăminte de balast infestată cu pământ. Terenul pe care este amplasat drumul este în administrarea Municipiului Iași. Pentru realizarea drumului este necesară modernizarea drumului existent prin lărgirea părții carosabile, asigurarea scurgerii apelor, executarea de trotuare/piste de biciclete, consolidarea versanților etc.
- Varianta 2 (albastră) pornește din șoseaua Iași – Hlincea și are o lungime totală până la limita cu Ciurea de 570 de metri. Terenul pe care se dorește amplasarea variantei are destinație pădure administrată de Ocolul Silvic Bisericesc. Pentru realizarea acestei variante sunt necesare exproprieri în suprafață de 6.270 de metri pătrați, scoaterea din fondul forestier a terenului, construirea unui drum nou, lucrări de consolidare și drenare a versanților
- Varianta 3 (roșie) pornește din șoseaua Iași – Hlincea, parcurge drumul aflat în proprietate privată (a SC Colect Metal SRL) pe o lungime de 510 metri și 70 de metri din pădurea administrată de Ocolul Silvic Bisericesc. Drumul are îmbrăcăminte de balast infestată cu pământ, cu o parte carosabilă de 6 metri lățime. Pentru realizarea drumului sunt necesare exproprieri în suprafață de 6.380 metri pătrați și lucrări de modernizare a drumului existent prin lărgirea părții carosabile, asigurarea scurgerii apelor, executarea de trotuare/piste de biciclete etc.
Din analiza multicriterială a variantelor, realizată de proiectantul contractat (Simpa Consult), luând în considerare mai multe criterii (tehnice – 10%, economic – 50%, mediu – 25%, socio-economic – 15%), au reieșit următoarele punctaje: Varianta 1 (galbenă) – 95,93 puncte; Varianta 2 (albastră) – 82,57 puncte și Varianta 3 (roșie) – 91,24 puncte.
- Citește și În campania electorală din 2020, Costel Alexe anunța finalizarea „într-o lună” a studiului de fezabilitate pentru Uricani – Cicoarei, alternativă de intrare în Iași la drumul european. Suntem în 2024 – studiul nu a fost finalizat, iar un termen pentru construirea drumului nu există
„Indiferent de varianta finală, traseul proiectat se va corela cu drumul care urmează să fie modernizat de Primăria Ciurea, anume strada Olarilor, în lungime de 1.405 metri. În prezent, strada Olarilor, situată paralel cu calea ferată, este la nivel de balast. După ce proiectul tehnic de modernizare a noului drum va fi finalizat, vom trece indicatorii tehnico-economici ai străzii prin Consiliul Local, vom aloca fonduri și vom căuta un constructor pentru această investiție”, susțin reprezentanții Primăriei Iași.