Connect with us

Cum și-au împărțit constructorii din Moldova felii dintr-un tort de 300 milioane lei

Constructori

Cum și-au împărțit constructorii din Moldova felii dintr-un tort de 300 milioane lei

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) a semnat șase contracte pentru întreținerea drumurilor naționale pe timp de iarnă (montare/demontare parazăpezi și deszăpezire). Procedura de licitație a fost lansată încă din aprilie 2020, dar abia recent au început să fie încheiate contractele.

Licitația cuprinde nouă loturi, iar participanții aproape că și-au împărțit frățește lucrările: ieșenii au câștigat în Iași, băcăuanii în Bacău, iar sucevenii în Suceava.

Procedura a avut o miză importantă: contractele sunt acorduri-cadru pentru o perioadă de 4 ani.

Drumurile naționale scoase la licitație sunt din zonele Bacău, Bârlad, Botoșani, Câmpulung Moldovenesc, Focșani, Galați, Iași, Piatra Neamț și Suceava.

Potrivit informațiilor disponibile în sistemul național de achiziții publice (SICAP), până acum au fost atribuite lucrările pentru șase loturi (Bacău, Bârlad, Câmpulung, Galați, Iași și Suceava), în timp ce în cazul altor două sunt contestații (Focșani și Piatra Neamț), iar pentru un lot probabil contractul a fost semnat, dar informația nu este încă publică (Botoșani).

Valoarea inițială totală a licitației depășește pragul de 300 milioane lei. În urma semnării celor 6 contracte, DRDP Iași a făcut o economie de 33 milioane lei.

În cazul Iașului, de întreținerea drumurilor naționale pe timp de iarnă se va ocupa Eky Sam, care a fost și singura firmă care a licitat pentru acest lot. Contractul încheiat are o valoare de 31,5 milioane lei (cu doar 34.000 lei mai puțin față de valoarea estimată).

  • Firma Eky Sam va fi responsabilă cu deszăpezirea inclusiv pe teritoriul municipiului Iași, respectiv pe tronsoanele din DN28 care nu au fost încă preluate de Primăria Iași. DN 28 tranzitează Iașul pe traseul Metro – Valea Lupului – Păcurari – Șos. Națională – Gară – Piața Nicolina – CET – Tomești

În schimb, la celelalte loturi, au fost economii substanțiale, iar cea mai mare a fost în Bacău (13,5 milioane lei), în acest caz contractul fiind adjudecat de firma Rad Trans SRL. Societatea băcăuană și-a adjudecat procedura cu 34,5 milioane lei. Aceeași companie a câștigat și zona Bârladului, cu 23,9 milioane lei (cu o economie la licitație de 8,5 milioane lei).

Pentru drumurile din Câmpulung și Suceava, de întreținere se va ocupa Florconstruct SRL (Suceava), fiecare dintre cele două contracte având o valoare de 29 milioane lei.

Nu în ultimul rând, în Galați, câștigătoare a fost o firmă din Onești – Trans Carpat SRL (jud. Bacău) care și-a adjudecat contractul pentru suma de 19,7 milioane lei.

Pentru zonele Focșani și Piatra Neamț, licitația se va încheia după soluționarea contestațiilor. În cazul Botoșaniului, nu este publică informația de adjudecare a contractului, dar nici nu par a fi probleme la acest lot (nu există contestații acum). În acest caz, a licitat doar firma botoșăneană Transporturi Auto SRL, contractul având o valoare estimată de 28,6 milioane lei.

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Articole din categoria Constructori

To Top