Proiecte publice
Pe ruta Pașcani – Suceava, trenurile ar urma să circule cu 160 km/h: investiție estimată la un miliard de euro
CFR pregătește lansarea licitației de lucrări pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată între Pașcani și Dărmănești, în prezent fiind procedura de obținere a avizelor necesare aprobării studiului de fezabilitate. Investiția este estimată la peste un miliard de euro, conform documentației tehnice.
Lungimea traseului de cale ferată este de aproape 70 km, linia fiind electrificată cu ecartament normal. Pe raza județului Iași sunt 11 km pe raza orașului Pașcani și comunelor Valea Seacă și Lespezi, în timp ce, în Suceava, sunt alți aproape 58 km pe raza a 9 unități administrativ-teritoriale.
Studiul de fezabilitate a fost întocmit de către o asociere de firme conduse de TPF Inginerie SRL, valoarea contractului fiind de 8,4 milioane lei. Potrivit documentului, reabilitarea liniei ar urma să permită circulația trenurilor de călători cu viteza de 160 km/h, cu excepția următoarelor zone:
- 120 km/h în stațiile Dolhasca, Verești și Suceava
- 105 km/h pe o porțiune de 2 km (km 420-422)
- 60 km/h în stația Suceava Nord
Pentru trenurile de marfă, viteza maximă va fi de 120 km/h.
„În cadrul proiectului sunt cuprinse lucrări de modernizare a stațiilor CFR, hatelor de mișcare și punctelor de oprire, lucrări ce vizează clădirea afectate de reabilitarea liniilor de cale ferată și spațiile adiacente acestora, respectiv accesuri, parcări, peroane cu copertine, accesuri la peroane, rampe de încărcare-descărcare, treceri la nivel etc.”, se arată în documentație cu pivire la lucrările de construcții civile.
Valoarea investiției este, conform studiului de fezabilitate, de 5,4 miliarde lei (fără TVA). Lucrările ar urma să se desfășoare pe o perioadă de 36 luni odată ce va fi semnat un contract în acest sens, în condițiile în care încă nu a fost lansată o licitație.
Potrivit studiului de fezabilitate, linia ferată face parte din rețeaua TEN-T Core și preia traficul internațional european de pe cele două coridoare centrale din țară, în contextul în care face legătura coridorului Rhin-Dunăre cu țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și cele din nord-est (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).