Studii și analize
HĂRȚI Care este traseul pistelor de biciclete propuse la Iași în master planul „Velo”
Un document strategic care să redefinească deplasarea cu bicicleta pe raza municipiului Iași a fost recent întocmit de o firmă de specialitate (Geoartis), la comanda Primăriei, master planul „Velo” fiind acum în faza de dezbatere publică, înainte de a fi aprobat de către autorități
În master plan apar cinci categorii de piste: velo expres, velo primară, velo secundară, velo terțiară și velo de agrement. Diferențele între cele cinci categorii țin de caracteristici (lățimea pistei, de exemplu), soluția tehnică de amenajare, includerea în sistemul de management al traficului, tipologie pistă, conexiune la transport public, acces la obiective publice sau cu rol recreativ, separare fizică față de traficul auto, separare fizică față de traficul pietonal și zone de siguranță.
În prezent, pe raza municipiului Iași sunt 8 trasee de piste de biciclete, dar rețeaua prezintă numeroase deficiențe, de la modul de amenajare și până la lipsa continuității, lungimea totală fiind de 26,5 km: aleea M. Sadoveanu – Rond Agronomie (3,4 km), Rond Agronomie – Piața Eminescu (2,6 km), bld. Independenței – str. Elena Doamna (1,6 km), Splai Bahlui – mal stâng (5,4 km), Splai Bahlui – mal drept (5,4 km), bld. Țuțora – bld. Primăverii (1,1 km), Podu Roș – Nicolina – CUG (3,9 km) și Păcurari (3,1 km).
Prin intermediul master planului „Velo”, experții propun remedierea deficiențelor de pe traseele existente și completare lor, fiind avansat în acest sens și un plan care cuprinde următoarele tipuri de măsuri:
- reamenajare intersecții
- reamplasare trecere de pietoni la o distanță de minim 6.00 m fata de intersecții
- amenajare treceri pentru biciclete separat de trecerile pentru pietoni
- repoziționare semafoare existente și completare cu semafoare pentru bicicliști
- montare borduri la nivelul carosabilului existent și coborâre la nivelul carosabilului a trotuarelor și pistelor de biciclete în zona intersecției, în etapa 1 și apoi aducerea la cota trotuarelor a părții carosabile în intersecții, în etapa 2
- efectuare/completare marcaje și montare/completare indicatoare rutiere
- eliminarea semaforului de verde intermitent, la dreapta (acolo unde există)
- majorarea lățimii pistei în intersecții la minim 2.00 m
- lungime de tranziție de la lățimea existentă la lățimea de 2.00 m de min. 5m
APIX.ro prezintă, mai jos, traseul pistelor de biciclete propuse în master plan – click pe imagine pentru a descărca fișierul la o rezoluție mai bună (format .pdf):
Vom reveni în viitor asupra master planului „Velo” și cu alte informații de interes