Proiecte publice
Începe construirea Terminalului T4 la Aeroport: astăzi va fi semnat contractul de lucrări.UPDATE
UPDATE. Contractul de lucrări la Aeroport a fost semnat: timp de 4 luni va fi făcută proiectare, iar alte 12 luni sunt rezervate lucrărilor de execuție. Noul terminal va avea o capacitate de procesare de 3,3 milioane de pasageri/an. În perioadele de vârf, T4 va putea să asigure realizarea formalităţilor pentru 950 de pasageri pe oră. Vor exista șapte porți pentru Plecări și trei porți pentru Sosiri, cu fluxuri bidirecționale, iar îmbarcarea pasagerilor se va face prin aviobridge-uri. În primă fază, vor fi amenajate trei astfel de poduri suspendate.
Potrivit reprezentanților Strabag, lucrările nu vor afecta activitatea de la aeroport, în sensul în care traficul aerian nu va fi închis.
„Ne bazăm pe o bună colaborare și sprijin din partea tuturor autorităților implicate în realizarea acestui proiect de anvergură pentru județul Iași și pentru dezvoltarea întregii zone. Lucrările se vor realiza în cadrul unui aeroport funcțional și sub trafic permanent. Aceasta va fi o provocare pentru noi, deoarece trebuie să avem grijă să nu periclităm sau să întrerupem funcționarea aeroportului. Deja am demarat discuții pentru reorganizarea zonei de parcare existente, care se află pe amplasamentul viitorului Terminal. Echipa de conducere a Aeroportului a avut o atitudine proactivă și împreună cu specialiștii din cadrul STRABAG am analizat soluțiile fezabile pentru a devia traficul și păstra cât mai multe locuri de parcare funcționale”, a afirmat Johann Andreas Poelzl, Managing Director STRABAG SRL.
„Prin semnarea contractului cu STRABAG dăm startul lucrărilor la noul terminal și devenim parteneri de încredere într-un proiect vital pentru comunitatea noastră. Este un moment extrem de important ce marchează începutul unui nou capitol în evoluția aeroportului. T4 va fi proiectat pentru a avea o capacitate dublă de procesare față de ce există în prezent. Cifrele de trafic din ultimele două luni (260 de mii de pasageri) arată că terminalele existente nu mai pot face față fluxului de călători, extinderea infrastructurii fiind o necesitate stringentă. La finalul anului viitor vom avea un aeroport nou, dotat la standarde europene, care va aduce o nouă perspectivă și va schimba fața întregului oraș. Am reușit să parcurgem fără sincope toate etapele necesare, așadar suntem în grafic. Urmează o perioadă dificilă de 16 luni, dar sunt convins că rezultatul va fi pe măsura așteptărilor ieșenilor, care se vor putea bucura de toate facilitățile pe care le oferă un aeroport în adevăratul sens al cuvântului. Mulțumesc tuturor celor care s-au implicat în acest proiect, echipei IASI Airport, Consiliului Județean care ne-a sprijinit necondiționat, autorităților și instituțiilor care au înțeles impactul acestei investiții, urând pe această cale mult succes partenerului nostru STRABAG în cel mai mare proiect de dezvoltare a Aeroportului Iași din ultimii ani”, a afirmat Director General R.A. Aeroportul Iași, Romeo Vatră.
Știrea inițială:
Aeroportul Internațional Iași va semna luni, 9 mai, contractul de lucrări pentru modernizarea aerogării ieșene, după ce licitația a fost adjudecată de compania Strabag. Săptămâna trecută, au fost asigurați și banii: aeroportul a semnat contractul de finanțare europeană.
Conferința de presă va avea loc la ora 15.00 și, cel mai probabil, va putea fi urmărită și în mediul online pe Facebook. La Iași va fi prezent pentru semnarea contractului Andreas Poelzl, directorul general al Strabag (Austria).
Lucrările contractate cu Strabag au o valoare de 327 milioane lei, fără TVA. Principala componentă a proiectului de modernizare a Aeroportului vizează construirea unui nou terminal, T4. Noua facilitate va avea o suprafață construită de 10.416 mp și una desfășurată de 31.210 mp. T4 va avea o capacitate de procesare maximă de 3,3 milioane pasageri/an. Realizarea T4 va aduce și reconfigurări ale drumului de acces și a parcării existente. Alte componente prevăzute în contractul scos la licitație fac referire la echipamente de securitate, panouri fotovoltaice, un post control acces și construcții utilități (centrală termică, gospodărie de apă).
„T4 va fi cel mai mare terminal din țară, după cel de la Otopeni, având o suprafață desfășurată de 31.210 mp, pe trei niveluri, pe o lungime de 200 de metri și o adâncime de 50 de metri. Iașul va avea practic un Aeroport nou, care va putea procesa de 3,5 milioane pasageri pe an. Săptămâna viitoare va fi semnat și contractul cu S.C. STRABAG S.R.L., pentru serviciile de proiectare, elaborarea documentației tehnice și execuția lucrărilor de modernizare. Termenul pentru proiectul tehnic este de 4 luni, iar pentru realizarea lucrărilor este de 12 luni. Practic în 16 luni ar trebui să avem finalizat noul terminal”, declara, săptămâna trecută, directorul aerogării ieșene, Romeo Vatră.
Mecanismul de finanțare pentru construirea terminalului T4:
- bani europeni prin Programul Operațional de Infrastructură Mare – 50 milioane euro (245 mil. lei)
- contribuție publică de la bugetul de stat – 7,6 milioane euro (37,3 mil. lei)
- contribuție locală credit – 19,2 milioane euro (94,5 mil. lei)
- total contribuție locală beneficiar inclusiv TVA – 33,6 milioane euro (165 mil. lei)
Odată finalizat T4, aerogara va putea reconfigura T3 pentru procesarea traficului intern și, totodată, construirea unei parcări supraetajate (de scurtă durată). În acest caz, investiția ajunge la 116 milioane lei (inclusiv TVA).