Connect with us

Ce noduri rutiere vrea Consiliul Județean pe autostrada A8 la nivelul Iașului [propuneri oficiale]

Trafic

Ce noduri rutiere vrea Consiliul Județean pe autostrada A8 la nivelul Iașului [propuneri oficiale]

Consiliul Județean (CJ) a formulat opt propuneri în ceea ce privește traseul tronsonul Ungheni – Iași – Tg Neamț, parte din autostrada A8, sector aflat acum în proiectare. Propunerile au fost trimise către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și proiectantului Consitrans.

În principal, CJ vrea ca proiectantul să prevadă noduri rutiere și legături către viitoarele parcuri industriale, centura sud și centura est.

Variante de traseu A8 pe ruta Iași – Tg Frumos. Traseul „alb” e cel propus în anul 2011. Consitrans ar putea propune ca traseu final cel evidențiat cu albastru: un argument este că pe această rută sunt foarte puține lucrări de artă, ceea ce ar reduce din costuri

APIX.ro vă prezintă propunerile formulate de CJ, în urma discuțiilor care au avut loc recent în cadrul grupului interinstituțional înființat de administrația județeană pentru a coordona măsurile privind implementarea proiectului la nivelul județului Iași:

  • Parcul Industrial Pașcani: repoziționarea traseului în zona municipiului Pașcani astfel încât zona propusă de Primăria Pașcani pentru amenajarea unui parc industrial să poată fi fructificată în întregime
  • Centură Podu Iloaiei: în vederea devregării traficului auto în zona orașului Podu Iloaiei vă rugăm să aveți în vedere prevederea unui nod rutier care face legătura cu DN 28 (E583), în vestul orașului și un acces rutier în estul orașului, astfel încât aceasta să funcționeze ca o centură pentru orașul Podu Iloaiei. Suplimentar, propunem ca sectorul de la Lețcani la Târgu Frumos să fie decupat ca fiind un lot distinct și prioritizarea tuturor categoriilor de lucrări pentru această porțiune din traseul A8
  • Parcul Industrial Dumești: tot pe acest segment de traseu al autostrăzii, la sud de DN 28, comuna Dumești și Consiliul Județean Iași intenționează înființarea unui parc industrial. Terenul propus pentru realizarea acestui proiect este identificat cu numerele cadastrale 61065 și 61066 pe UAT comuna Dumești
  • Parcul Industrial Lețcani: în comuna Lețcani este în curs de implementare obiectivul Parcul Industrial „Iași Industrial Park”. În componența inițială a proiectului s-au aflat și terenurile cu numerele cadastrale 63373 și 63378 UAT Lețcani. Astfel, în eventualitatea că terenul destinat în SF-ul din 2011 realizării Centrului de întreținere și control al viitoarei autostrăzi nu este prevăzut ca atare și în noua propunere, dorim reincluderea acestuia în perimetrul parcului industrial [notă APIX.ro: suprafața parcului ar crește de la 18,6 ha la 30 ha]
  • Legătură cu centura SUD a Iașului: pentru că teritoriul administrativ al mun. Iași este împărțit în două de calea ferată și de râul Bahlui, trecerea dintr-o parte în alta se realizează prin pasaje rutiere, iar accesul din municipiu spre vest se face doar prin DN 28. Pentru degravarea traficului rutier pe DN 28, de la ieșire prin cartier Păcurari până la intrarea pe autostradă prin nodul rutier din zona Lețcani, propunem ca acesta să aibă o conexiune și cu șoseaua de centură a municipiului (Iași Bypass) în rondul Uricani. Prin această conexiune poate fi preluat traficul din zona de sud a mun. Iași și cel de pe șoseaua de centură din direcția Vaslui, fără să mai fie aglomerată porțiunea Iași – Lețcani pe DN 28. Această porțiune a fost denumită în documentele MFE ca fiind bretea Lețcani Vest – Uricani
  • Legătură cu Aeroportul Iași: la conectarea Aeroportul Internațional Iași cu autostrada A8 se va avea în vedere și faptul că Masterplanul de dezvoltare al Aeroportului este cuprinsă și dezvoltarea unei zone Cargo
  • Legătură cu drumul Iași – Suceava: pentru creșterea accesibilității populației din zona de nord-vest a județului Iași, la autostrada A8, este necesar a fi realizat un nod rutier pentru legătura cu DJ 282 (axa rutieră strategică Iași – Suceava), drum județean aflat în modernizare, demers în urma căruia capacitatea portantă a acestuia va fi de 11,5 t/osie, echivalent cu cea a drumurilor naționale. Realizarea noului rutier pentru legătura cu DJ 282 facilitează atât afluirea către zona de nord a mun. Iași, cât și traficul greu către această zonă agricolă puternică, precum și accesul traficului către zona cargo a Aeroportului
  • Legătura cu centura EST a Iașului: pentru situația în care CNAIR va demara procesul de fundamentare a investiției Varianta de Ocolire Iași EST pe relația DN 24 (Schitu Duca) – Comarna – Țuțora – Ungheni – intersecție A8, prezentul studiu de fezabilitate ar trebui să prevadă posibilitatea realizării acestui nod rutier

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Articole din categoria Trafic

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top