Connect with us

Studiu: de unde au avut bani românii să cumpere proprietăți în 2019?

Blocuri noi în zona Păcurari

Studii și analize

Studiu: de unde au avut bani românii să cumpere proprietăți în 2019?

Un studiu realizat de RE/MAX în parteneriat cu imobiliare.ro trece în revistă provocările anului 2019 și tendințele din 2020 din punct de vedere imobiliar. Studiul cuprinde și o cercetare în rândul clienților agențiilor imobiliare cu privire la obiecțiile cumpărătorilor, sursele de finanțare ale acestora și relația agent imobiliar – client.

În ceea ce privește sursele de finanțare, studiul relevă că posibilitățile financiare ale românilor sunt variate: unii își permit să cumpere o locuință cu bani cash, alții apelează la Prima Casă sau alte forme de creditare. „O mare parte dintre români au apelat la un mix de resurse de financiare”, se arată în studiu.

La întrebarea „La ce surse de finanțare apelați?”, întrebare cu răspuns multiplu, 65% au declarat venituri proprii, 65% au apelat la credit ipotecar/imobiliar, 23% la Prima Casă, 7% la „rate la dezvoltator” și 1% la rent-to-buy.

Valoarea comisionului agentului imobiliar este principala obiecție a clientului la semnarea unui contract: 46% dintre clienții respondenți au invocat acest lucru. În același timp, 41% au obiectat la prețul imobilului, 20% au obiectat la clauzele contractuale, iar 8% au solicitat să plătească comisionul fără factură.

În ciuda numeroaselor companii imobiliare prezente pe piață, studiul arată că, de fapt, în România există un agent imobiliar la 2.500 de locuitori. Comparativ, în Statele Unite este un agent imobiliar la 300 de locuitori, iar media europeană este de unul la 1.000 de locuitori. „În ultimii 3-4 ani numărul agenților imobiliari care își desfășoară activitatea în România a crescut semnificativ, dar totuși în continuare specialiștii sunt puțini raportat la populația țării”, se precizează în studiu.

Ca mod de comunicare cu agentul imobiliar, clienții preferă apelurilor telefonice (46%), întâlniri față în față (42%), schimb de mail-uri (5%), facebook/whatsapp (6%) și videoconferințe (1%). La această întrebare, clienții au avut posibilitatea, de asemenea, a unui răspuns multiplu.

Puteți descărca studiul AICI.

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Articole din categoria Studii și analize

To Top