Connect with us

A fost semnat al doilea contract de lucrări în cazul A8, dar viitorul nu sună bine pentru sectorul ieșean

autostrada a7 ploiesti pascani suceava

Trafic

A fost semnat al doilea contract de lucrări în cazul A8, dar viitorul nu sună bine pentru sectorul ieșean

CNAIR a anunțat vineri semnarea celui de-al doilea contract de lucrări în cazul autostrăzii A8, fiind vorba despre capătul vestic al sectorului montan (Tg Mureș – Miercurea Nirajului, 25 km): turcii de la Nurol vor încasa 2,46 miliarde lei, fără TVA.

Lucrările sunt finanțate în cadrul PNRR, la fel ca în cazul capătului estic al sectorului montan. Durata contractului este de 30 de luni (6 luni proiectare și 24 luni execuție). Capetele sectorului montan au o lungime totală de 54,3 km, iar introducerea acestora în PNRR a venit în urma propunerii Asociației „Moldova vrea Autostradă”.

În schimb, veștile despre proiectul integral al autostrăzii A8 nu sunt toate bune – sectorul ieșean, cel de la Ungheni spre Moțca are întârzieri foarte mari în implementare, conform reprezentanților MVA.

„Vestea proastă este că proiectarea de la sectorul ieșean al A8 (secțiunea Ungheni – Iași – Tg.Neamț) tinde să fie întârziată și mai mult! Spre exemplu, doar procedura de obținere a Acordului de Mediu (întârziată deja cu peste 9 luni de la demararea din februarie 2023) nu va fi gata în aprilie-mai 2024, nici în iulie 2024 (conform calendarului asumat de proiectant) ci mai nou (posibil!) în august 2024. În concluzie, sectorul ieșean riscă să se îndepărteze și mai mult de finanțarea execuției din Programul Transport 2021-2027, dat fiind termenul extrem de îndepărtat al finalizării investiției (2028/2029)”, a spus Adrian Covăsnianu, unul dintre reprezentanții MVA.

Mai jos, APIX.ro preia observațiile activistului civic în cazul secțiunilor A8:

  • Secțiunea 1: Tg. Mureș (conexiune A3 cu A8) – Miercurea Nirajului [24,4 km]: semnat contract pe 16.02.2024. Se așteaptă Ordinul de Începere Lucrări pentru etapa de Proiectare. Termen final de execuție lucrări: 08.2026 (condiționat de eliberarea Ordinului de Începere a Lucrărilor)
  • Secțiunea 2: Miercurea Nirajului – Leghin (Vânători Neamț) [sector montan, 159 km]: HG Indicatori Tehnico-Economici aprobați în 11.2023. Finanțare incertă pentru toată secțiunea. Urmează lansarea a 2 loturi din cele 6 (lot 1b: Miercurea Nirajului – Sărățeni și lot 2c: Pipirig – Vânători Neamț) în trimestrul I 2024. Licitație de Proiectare și Execuție nelansată.
  • Secțiunea 3 Leghin (Vânători-Neamț) – Tg. Neamț (Moțca) [29,9 km]: Contract semnat 10.2023, cu Ordin de Începere Lucrări de Proiectare: 01.02.2024. Nu avem Autorizație de Construire, proiectare întârziată – 4 luni de la semnare contract.
  • Secțiunea 4 Ungheni – Iași – Tg. Neamț [93,27 km]: Termen final contract de Proiectare: 03.2025, estimare lansare licitație Execuție: Trim. II 2025. Termen estimat de finalizare lucrări: 2028/2029. Studiu de Fezabilitate întârziat cu 21 de luni. Procedură de mediu decalată. Nu avem Autorizație de Construire. Nu avem Acord de Mediu. Sursă de finanțare execuție lucrări îndepărtată.
  • Podul Ungheni [1,1 km]: Licitație Proiectare+Execuție lansată, estimare finalizare licitație Proiectare+Execuție:Trim. I/II 2024. Termen estimat de finalizare lucrări: 2026/2027. Ofertele sunt depuse, 4 luni întârziere în etapa de licitație.

[P] Apartamente de vânzare și închiriat pe evo-imobiliare.ro

Urmărește știrile APIX.ro pe WhatsApp

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Trafic

Hover Image with Link

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top