Connect with us

Peste 50 de firme sunt implicate în licitația pentru construirea unui nou pod peste Siret

pod zvoristea
Actualul pod de la Zvoriștea va fi demolat

Proiecte publice

Peste 50 de firme sunt implicate în licitația pentru construirea unui nou pod peste Siret

Licitația organizată de către CNAIR pentru construirea unui pod peste Siret pe DN29 A, care face legătura între Dorohoi și Suceava, a atras șapte oferte din partea unor asocieri din care fac parte nu mai puțin de 50 de firme, inclusiv companii ieșene.

În prezent, ofertele sunt în evaluare, iar termenul pentru emiterea unui raport de procedură este jumătatea lunii iulie. Podul actual de la Zvoriștea a fost construit acum aproape 100 de ani (1933) și nu a fost reabilitat de atunci. CNAIR are în vedere dezafectarea podului și construirea unui pod nou – contractul este de proiectare (12 luni) și execuție (24 luni).

Valoarea totală a investiției ajunge la 70 milioane lei, iar o parte din bani vor fi asigurați prin intermediului Programului Transport 2021 – 2027. Cele șapte oferte au fost depuse de următoarele companii:

  • Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj – firma este sprijinită de nouă subcontractanți sau terți susținători, cei mai cunoscuți dintre parteneri fiind Strabag, NV Construct și Zublin
  • asocierea Electrogrup (Cluj) – TQM Management (Iași) – alte patru firme fac parte din asociere, printre acestea fiind și o altă societate ieșeană (Aquaproiect)
  • asocierea Autoprima Serv (Constanța) – Drum Pod Invest (Iași) – Kronstarr Bau Company (București) – alte șase firme sunt parte din asociere, inclusiv încă o companie ieșeană (Danavi)
  • asocierea Big Conf (Botoșani) – Construct Com (Botoșani) – Rutier Conex XXI (Bacău) – alte trei firme sunt parte din asociere, printre acestea numărându-se firmele Proiectare Poduri AG și Iris VP, ambele din Iași
  • asocierea Confer Group OneștiMecan Construct (Buzău) – Construcții Feroviare Drumuri Poduri (Buzău) – asocierea mai cuprinde trei subcontractanți, între care firma ieșeană Danavi
  • asocierea Cornell’s Floor (Botoșani) – DP Proiect (Cluj), cu un singur subcontractant (Biaral)
  • asocierea Freyrom (București) – Procons Group (Bihor) – Inginerie Drumuri și Poduri (Alba) – Integrated Road Solutions (București) – este cea mai mare asociere care participă la licitație și care, în total, cuprinde 12 firme, cea mai cunoscută (dintre subcontractanți și terți susținători) fiind Viarom Construct

Conform studiului de fezabilitate, consultat de APIX.ro, lungimea noului pod va fi de 172 metri, iar lățimea de 11,50 metri (2×3,90m carosabil și 2×1,00m trotuare). Structura podului va fi pe grinzi prefabricate din beton armat monobloc cu armătură pre întinsă pe deschiderile din albia majoră și arc metalic pe deschiderea centrală.

schita pod siret
Amplasarea podului pe DN29A Suceava – Dorohoi, zona comunei Zvoriștea

Pe perioada lucrărilor, va fi pus în circulație un pod provizoriu, în aval de podul existent. Traseul provizoriu va avea o lungime totală de 340 m, podul fiind de 90 m.

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Articole din categoria Proiecte publice

To Top